Saturday, February 19, 2011

Craziest Cleaning Inventions

Seperti yg korg baca.. Ciptaan pembersih yg gila.

Sandal pemukul lipas
bagi cekkak2 or encik so call abang yg konon macho tp takut lipas. Sandal ni mmg khas untuk korg. So lepas ni dah tak kan ade situasi. "Eh Jamal bunuh la lipas tu". "EH SAMSIAH AKU BENCI LIPAS2 NI...BENCI TAU....AWWWWW~~"

Pengorek Telinga+video device
Dengan wujudnya pengorek telinga ni nescaya korg dah takkan menjerit kesakitan akibat telebih cucuk korek telinga korang tu..tapi sanggup ke korg view pkai bende tu??? aku tgok tahi tlinga aku aku yg melekat kat cotton butt tu pon dah macam ape tah...ni pulak tgok drpd sumber penghasilan tahi tersebut..haha
 

USB vacum
Ok yg ni aku lansung xde masalah..maklumlah buat keje atas meja pe sume..ngan laptop...destop..barang bersepah bagai..pastu dgn aku agak yakin 8 tahun akan dtg kot bru aku kemas.. jadi apa salahnye aku ade vacum ni sebijik? boleh buang habuk..biala meja bersepah asalkan tiada habuk....hahahaha



Mesin Basuh manusia..Ambik kau..
Jika mesin boleh mencuci pakaian kita whay not mesin tu basuh kita teros????hahahaha!!!! BTW ni semua fact do, Sanyo dah tunjukkan konsep ini hampir 40 tahun yang lalu. "Ultrasonic Bath" boleh mencuci tubuh korg secara automatik. Pengguna mesti naik ke pembukaan di atas mesin melalui tangga. Setelah menetapkan suhu, kitaran pra-bangkit bermula. Benda ni akan sembur pengguna dengan air panas dan proses tersebut akan berlangsung selama 5 minit dan akan menawarkan urut mandi 3 minit. Akhirnya, gelembung udara yang dihasilkan oleh generator gelombang ultrasonik akan mengambil kotoran dari kulit. So korg dah mandi!!. 
Oh wait..ADA DRYER BEBEH!!!! hehehe



Self Making ‘Easy Bed'
Manusia semakin malas maju!!!! Ok katil ni boeh mengemas dirinya sindiri. Ok here's the video preview..

peh....nak konon2 nk tggu katil ni siap kemas aku dah boleh tertido balek..hahah

Robot pembersih bilik mandi
Robot Membersihkan Bilik Mandi, dari Rusia, adalah seorang pembantu yang inovatif untuk membersihkan dan merapikan bilik mandi korg secara automatik. Korg akan kagum pada prestasi yang sempurna! Apabila disambungkan kepada paip air, robot kemudian membersihkan bilik ayor anda dengan kain pembersih. Apapun pancuran, tab mandi, cuci, lantai atau dinding, robot ini boleh membersihkan mereka dalam cara yang cekap. Bahkan lebih baik, boleh panjat dinding!!!


Bola vakum
This so-called Dust Ball direka untuk berguling-guling di lantai korg. Ia didorong oleh sebuah motor dalaman yang menggeser pusat graviti untuk membuatnya bergerak. Bila bateri habis bola ni akan kembali ke hoop nya recharge tp bila kontena penuh akan menyebabkan ia berhenti dan bercahaya. Tp bila tgo balik besar je benda ni..buat semak umah kot..

Cleaner shoe
Drpa korg jalan2 sana cni dlam umah tu bek korg jalan2 paki kasut ni...The FOKI(huduh nya nama) pembersihan kasut konsep dari desainer Adika TITUT Triyugo adalah kasut yang korg boleh pakai mane2 kat umah, dia ada berus kecil akan menyapu di mana-mana korg pergi. Berkuasa bateri dan ada LED pada sisi yg membolehkan korg tahu berapa banyak power yg tinggal

Vegetable and fruit cleaner
Leceh plak aku nk tulis pasal benda ni...Macam turn table pon ada..cm radio pon ade...tp benda ni adalah pebersih sayur...buah..daging pon boleh do...cane dia bersihkan???aku pon xpaham..tp bende mersih semua2 tu dgn gelombang bunyi...Wow...klu nk basuh kasut pakai benda ni bole x?hehehe

Baby mop. Yg ni pebret aku...hahahahha
Aku rase ini peling genius!!! Magnificent!! Osem!!! Cool!!!!haahahhahahah!!!! drpd korg biar baby comel korg merangkak xde keje atas lantai..bek soh dia mop kan skali...hhahahaah!!!!! 

[ODDEE]

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...